Webový dizajn


Základná myšlienka webové dizajnu spočíva v tom, aby sme návštevníkovi uľahčili pobyt na webe čo najviac. Aby sme ho nenútili príliš premýšľať. Potrebujeme sa o neho pekne postarať, aby si z webu odniesol príjemný pocit.

Tu je niekoľko bodov, ktoré treba dodržiavať

• Heslovite informujte o čom váš web je.
• Logo vľavo hore.
• Zrozumiteľné menu umiestniť vľavo alebo hore.
• Vyhľadávanie umiestniť na viditeľnom mieste.
• Nadpisy, ktoré budú jasne hovoriť o tom, kde sa návštevník nachádza.
• Omrvinková navigácia (breadcrumb), aby návštevník vedel, v ktorej sekcií sa nachádza.
• Kontaktné informácie – e-mail, telefón, mapa, obrázky priestorov, fotky pracovníkov.
• Live chat.
• Nechajte ľudí ohodnotiť váš produkt, ľudia si radi prečítajú názory ostatných.
• Referencie. Umiestnite na web reálnu fotografiu klienta a jeho názor na váš produkt.
• Pochváľte sa oceneniami a certifikátmi, ktorými disponujete.
• Každá webstránka potrebuje mať svoj cieľ. Nehanbite sa, že chcete predať, pokiaľ ste eshop.Call-to-action prvok „Vložiť do košíka“ zvýraznite tak, aby ho našiel naozaj každý.
• Vymenujte svoje konkurenčné výhody. Heslovite a pokiaľ možno s ikonkami.
• Nepoužívajte odborné výrazy. Váš zákazník im nerozumie a môžete ho od nákupu odradiť.
• Registrácia a formuláre. Pýtajte si v nich iba toľko informácií, koľko nutne potrebujete.
• Nekomplikujte život návštevníkom zbytočným dlhosiahlými registračnými procesmi.

S výsledkami webu sa nikdy neuspokojte. Vždy je čo zlepšovať. Na zlepšovanie webu sa dá použiť A/B testovanie. Testovanie môže ukázať, že napr. červený button prináša viac objednávok ako modrý.

Zoznam bodov stále nie je vyčerpaný, preto ak sa chcete o webovom dizajne porozprávať viac, kontaktujte nás.


Pozrite si naše referencie.